Prečo kandidujem za predsedu VÚC
V súčastnosti je v Žilinskom kraji veľa neriešených problémov, u ktorých už nie je predpoklad, že sa súčasnému vedeniu kraja podarí vyriešiť. Väčšinou sa problémy či termíny riešenia len posúvajú, chýbajú nápady riešení , prevláda stereotyp. Nadviažeme na pozitívne veci, ktoré sa urobili – slušná štruktúra soc. zariadení, opravené niektoré úseky ciest, vybudovanie a označenie bicyklových trás, no SNS má úplne inú predstavu o práci župana, dynamike rozvoja kraja, výstavbe cestnej siete, smerovania odborného školstva, sociálnej a zdravotnej starostlivosti. Program rozvoja žilinského kraja vychádza z obrovského potenciálu, ktorý stelesňujú najmä regióny Oravy, Kysúc, Liptova, Turca a Považia. Potenciál spočíva v prekrásnej prírode, liečivých prameňoch, pracovitých a odborne zdatných ľudí, rozvinutého priemyslu a sieti vzdelávacích, zdravotných a sociálnych inštitúcii. Využiť treba aj geografickú polohu, kraj je to dopravným uzlom strednej Európy a poskytuje obrovské možnosti v rozvoji obchodu a cestovného ruchu. Je potrebné vytvoriť podmienky na rozvoj priemyslu, technológii a inovácii, v ktorých nájdu uplatnenie najmä mladí ľudia. Prioritou je modernizovať dopravnú infraštruktúru najmä cestnú sieť, zmeniť orientáciu odborného školstva a zvýšiť sociálnu a zdravotnú starostlivosť najmä pre staršiu generáciu a ľudí ktorí ju nevyhnutne potrebujú. Skúsenosti, ktoré som získal ako podpredseda vlády a minister školstva, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest a univerzitný profesor by som rád využil pri riadení žilinského samosprávneho kraja a tým zabezpečil jeho rozvoj a zvýšil úroveň sociálnej a zdravotnej starostlivosti.
Prierez životom Jána Mikolaja
Prof.Ing. Ján Mikolaj,CSc sa narodil 19.10.1953 v Košiciach.
Promoval v roku 1977 na Vysokej škole dopravnej v Žiline a b rokoch 1977 až 1983 pracoval ako stavbyvedúci na viacerých dopravných a inžinierskych stavbách – estakáda Žilina, Prieťah mestom Žilina, mostné stavby v Banskej Bystrici.
V roku 1983 nastúpil ako odborný asistent na Katedru Železničného a cestného staviteľstva Vysokej školy dopravnej. V roku 1986 obhájil Kandidátsku dizertačnú prácu.
Docentom sa stal v roku 1990 a v roku 1998 bol vymenovaný za univerzitného profesora v odbore Teória a konštrukcie dopravných stavieb.
V roku 1990 absolvoval 9 týždňovú stáž na Nottingham University vo Veľkej Británii.V rokoch 1993 až 1995 vykonával funkciu prodekana stavebnej fakulty Žilinskej univerzity.
Od roku 1995 až do roku 1998 pracoval vo funkcii generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest . Podieľal sa na riadení prípravy a výstavby diaľnic a ciest najmä úsekov Bratislava – Žilina, Hybe – Važec, tunela Branisko a mnohých ďalších. V rokoch 2002 až 2006 bol poslancom Národnej rady Slovenskej republiky. V rokoch 2006 až 2010 bol podpredsedom vlády a ministrom školstva SR. V súčasnosti je vedúcim Katedry technológie a manažmentu stavieb.
V rokoch 2006-2010 bol predsedom Rady vlády pre vedu a výskum SR. Bol členom, pracovnej skupiny Akreditačnej komisie vlády SR a predsedom Národného komitétu World Road Association a International Road Federation. V rámci Svetovej cestnej organizácie je členom výboru – Technical Commitee 1.2 Financing of Road System. Je predsedom komisie pre štátne záverečné skúšky, komisie na obhajobu doktorandských prác a predsedom komisie pre habilitačné a inauguračné konanie v odbore technológia a manažérstvo stavieb. Je členom odborovej komisie technológia a manažérstvo stavieb, členom Slovenskej komory stavebných inžinierov a členom Slovenskej spoločnosti pre projektové riadenie. Od roku 2010 je členom vedeckej rady Žilinskej univerzity, členom vedeckej rady Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity a členom vedeckej rady stavebnej fakulty technickej univerzity v Košiciach.
Podieľal na riešení viac ako 30 projektov najmä v oblasti rozvoja dopravnej infraštruktúry, metód riadenia a financovania investičných projektov, optimalizácie riadenia správy cestného hospodárstva a technológii stavieb.
Manželka Jána Mikolaja – Janka je riaditeľkou materskej školy a má dve deti.
Error parsing: Query returned empty response